Stor, større, størst
3.-4. klasse

Med tekster af Tina Sakura Bestle, Ken Denning, Kim Fupz Aakeson, Mette Emilieanna Bruun, Poul Borum og Halfdan Rasmussen.

Litteraturarbejdet i Stor, større, størst kredser om forældre/barn-relationer i en periode af barnets liv, hvor det stadig er meget afhængig af de voksne. Teksterne og opgaverne handler fra barnets synsvinkel om at blive større og ville bestemme mere selv. De handler også om, hvad der kan ske, når barnet møder modstand i form af regler, bekymrede voksne eller voksne, der har andre planer med dem. Humor spiller en væsentlig rolle i hovedparten af teksterne.

Den første og den sidste fortælling i materialet repræsenterer hvert sit yderpunkt. Drengen i Damen, der elskede sin dreng får aldrig accept af sin mor til at udvikle sig selvstændigt, mens Drengen i Jeg kan løfte et hus har ubegrænset tro på sig selv og egne evner!

Citat af Marianne Oksbjerg fra lærerdelen